گزارش خبری :

جاده بجنورد – شمال، تمام نشده توسط روحانی افتتاح شد!/دولت در انجام وعده‌اش ناکام ماند

۲۴ تیرماه سال جاری با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور، ۳۶ کیلومتر از جاده بجنورد به جنگل گلستان افتتاح شد اما پس از بررسی موضوع مشخص شد این افتتاح در حالی اتفاق افتاده که پس از گذشت حدود ۱۰ روز، نقاطی از این جاده هنوز زیر بار ترافیک نرفته و صرفاً عملیات زیرسازی و در برخی نقاط آسفالت‌ریزی انجام‌شده است.

۲۴ تیرماه سال جاری با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ۳۶ کیلومتر از جاده بجنورد به جنگل گلستان موسوم به جاده مرگ، افتتاح شد.

پس از بررسی موضوع مشخص شد این افتتاح در حالی اتفاق افتاده که پس از گذشت حدود ۱۰ روز، نقاطی از این جاده هنوز زیر بار ترافیک نرفته و صرفاً عملیات زیرسازی و در برخی نقاط آسفالت‌ریزی انجام‌شده است.

در آمار ارائه‌شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی آماده است، ۶ کیلومتر در قطعه بجنورد کریک محدوده روستای تاتار الی بدرانلو، ۴ کیلومتر در قطعه رباط به چشمه خان محدوده روستای رباط قره بیل، ۳ کیلومتر تبادل غربی کنارگذر بجنورد و ۲۳ کیلومتر کنارگذر شمالی بجنورد و تقاطع باباامان خواهد بود که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

14000501000425 Test PhotoN

هرچند خراسان‌شمالی از این قبیل افتتاح‌های پیش از اتمام کار را در انتهای دولت یازدهم نیز به خود دیده بود، اما جناب رئیس‌جمهور و وزیر محترم و مدیرکل محترم راه و شهرسازی خراسان‌شمالی باید پاسخگوی این نوع افتتاح‌های پیش از موعد باشند.

این جاده که باعث داغدار شدن تعداد زیادی از هم‌وطنانمان شده است و در همین رابطه سرهنگ قهرمان نژاد رئیس پلیس‌راه خراسان‌شمالی نیز اظهار کرده است: در سال گذشته ۱۳۵ فقره تصادف شامل هفت تصادف منجر به فوت، ۵۷ فقره تصادف منجر به جرح و ۷۱ فقره تصادف خسارتی در محور بجنورد-جنگل گلستان رخ‌داده است که منجر به فوت هفت نفر و مصدوم شدن ۶۰ نفر شده است.

بهتر است مروری بر وعده‌های داده‌شده در مورد این جاده داشته باشیم

ادامه مطلب  تعیین تکلیف ۴۰۰ هکتاری که در آن سرمایه گذاری نشد

شهریور سال ۹۴: مدیرکل راه و شهرسازی وقت گفت: پروژه تا پایان سال تمام است.

آذرماه سال۹۴: مدیرکل راه و شهرسازی از آسفالت شدن فقط ۱٠ کیلومتر ناچیز، خبر داد که قطعاً در ادامه فصل زمستان امیدی به‌پیش رفتن پروژه نبوده است.

فروردین‌ماه سال ۹۵: تا پایان سال خبری از مسئولان نشد و بعدازآن مدیرکل راه و شهرسازی ادبیات خود را تغییر داده و گفت:  تا پایان خرداد ۹۵ در صورت بودن اعتبار پروژه پیشرفت خواهد کرد.

تیرماه سال ۹۵: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار وقت بیان کرد: ۸٠ درصد پروژه تا پایان سال تمام می‌شود،  اما خبرها نشان می‌دهد که تا پایان همان سال تنها یک‌سوم این جاده آسفالت شد و مسئولان و نهادهای مختلفی که در امر ساخت جاده دخیل‌اند به یک‌سوم قول خود عمل کرده و باقی را در آب‌نمک خواباندند.

خبرهای بعدی نیز ثابت کرد که تا دی‌ماه سال ۹۵ بیش از همان ۵٠ کیلومتر اولیه، آسفالتی صورت نگرفت.

14000501000429 Test PhotoN

از دی‌ماه همان سال تا فروردین، اردیبهشت و خرداد سال بعد نیز هیچ خبری مبنی بر پیگیری این پروژه در تریبون رسانه‌ها دیده نشد.

اما طبق وعده جناب روحانی می‌بایست در انتهای سال ۹۶ به اتمام می‌رسد و پس از ناکامی در انجام وعده، مجدداً جناب رئیس‌جمهور تا انتهای سال ۹۹ وعده تکمیلش را تمدید کردند اما اکنون پس از نزدیک شدن به نیمه سال ۱۴۰۰ و باقی ماندن چندین کیلومتر از این جاده حدود ۱۵۰ کیلومتری، شاهد افتتاح‌های پیش از موعد که شاید برای تکمیل گزارش عملکردشان هستند، هستیم.