محمد وحیدی

اجرای رتبه بندی معلمان ضروری است/ پیگیری لایحه رتبه بندی توسط نمایندگان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون رتبه بندی معلمان را ضروری دانست.

محمد وحیدی در آیین بازگشایی مدارس و به صدا در آمدن زنگ مهر و مقاومت در خراسان شمالی در سوم مهر ماه که در محل مدرسه شاهد رسول اکرم در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش بدون محوریت معلم در دوران تحولی و بدون توجه به شاخص‌های تعلیم و تربیت، نمی‌تواند آموزش و پرورشی درحال رشد باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه زمینه‌ای فراهم شده تا قانون رتبه بندی معلمان به عنوان یک حق برای فرهنگیان به تصویب برسد، افزود: تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و تبدیل آن به قانون برای محوریت قرار گرفتن شایستگی در این وزارتخانه، یک ضرورت است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: برخی با این باور که اجرای طرح رتبه بندی معلمان هزینه بر و تعداد فرهنگیان زیاد است، تاکنون مانع از انجام آن شدند؛ این درحالی است که معلمان هم همانند سایر خدمتگزاران نظام، عنصری مهم هستند و اهمیت ویژه‌ای که دارند این است که نسل آینده توسط آن‌ها تربیت می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یک معلم اگر ویژگی ممتازی دارد باید احساس کند که این پتانسیل او در قانون دیده شده است، تاکید کرد: با حضور تمامی نمانیدگان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را برای ایجاد فرصت‌هایی که سبب ارتقاء جایگاه تعلیم و تربیت می‌شود دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش تصریح کرد: تأمین نیرو در وزارت آموز و پرورش از مهم‌ترین دستگاه وابسته به آن یعنی دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود و در کنار آن از سایر مبادی نیز استفاده شده و نخبگان این حوزه در نظامی رقابتی جذب می‌شوند.

ادامه مطلب  حفظ هویت فرهنگی ایرانیان از طریق بازی، سرگرمی و اسباب بازی

وحیدی گفت: متاسفانه دولت جدید سال تحصیلی جدید را بدون وزیر آموزش و پرورش آغاز کرد که امیدوارم این موضوع سریعتر حل و فصل شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: اگر همه دستگاه‌ها و مسئولان، مدرسه را کانون تربیت بدانند، مشکلات جامعه نیز کمتر و کمتر می‌شود.